The search result changed since you submitted your search request. Documents might be displayed in a different sort order.
  • search hit 5 of 2634
Back to Result List

An analysis of cultural entrepreneurship

Eine Analyse des Kulturellen Unternehmertums

  • Media artists have been struggling for financial survival ever since media art came into being. The non-material value of the artwork, a provocative attitude towards the traditional arts world and originally anti-capitalist mindset of the movement makes it particularly difficult to provide a constructive solution. However, a cultural entrepreneurial approach can be used to build a framework in order to find a balance between culture and business while ensuring that the cultural mission remains the top priority.
  • Medienkünstler kämpfen seit der Entstehung der Medienkunst um ihr finanzielles Überleben. Der immaterielle Wert des Kunstwerks, eine provokative Haltung gegenüber der traditionellen Kunstwelt und die ursprünglich antikapitalistische Denkweise der Bewegung machen es besonders schwierig, eine konstruktive Lösung zu finden. Ein kultureller unternehmerischer Ansatz kann jedoch verwendet werden, um einen Rahmen zu schaffen, um ein Gleichgewicht zwischen Kultur und Wirtschaft zu finden und gleichzeitig sicherzustellen, dass die Kulturelle Mission weiterhin oberste Priorität hat.

Download full text files

  • SHA-512:7874129cc88873e00636dba08dfb24edec4be07be3cb3abd0e651a2e4ee710a67ea6dbbd669b6f4788fcfce824538b827ae797cdcd1ef90761bd304e4e21a41a

Export metadata

Metadaten
Author details:Reinier SikkensORCiD
URN:urn:nbn:de:kobv:517-opus4-501879
DOI:https://doi.org/10.25932/publishup-50187
Subtitle (English):a balance between culture and business within media art
Subtitle (German):ein Gleichgewicht zwischen Kultur und Wirtschaft in der Medienkunst
Reviewer(s):Dieter WagnerGND, Arjo Klamer, Uta HerbstORCiDGND
Supervisor(s):Dieter Wagner, Arjo Klamer
Publication type:Doctoral Thesis
Language:English
Publication year:2021
Publishing institution:Universität Potsdam
Granting institution:Universität Potsdam
Date of final exam:2021/03/22
Release date:2021/04/29
Tag:Bilanz; Involvierung mehrerer Interessengruppen; Kulturelles Unternehmertum; Mobilität; Multidisziplinarität
Balance; Cultural entrepreneurship; Mobility; Multidisciplinarity; Multiple stakeholder involvement
Number of pages:325
RVK - Regensburg classification:QR 750, QP 230, MS 4860, MS 8000
Organizational units:Wirtschafts- und Sozialwissenschaftliche Fakultät / Wirtschaftswissenschaften
DDC classification:3 Sozialwissenschaften / 30 Sozialwissenschaften, Soziologie / 300 Sozialwissenschaften
License (German):License LogoCC-BY - Namensnennung 4.0 International
Accept ✔
This website uses technically necessary session cookies. By continuing to use the website, you agree to this. You can find our privacy policy here.