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The effects of recommended retail prices on consumer and retailer behaviour

  • This paper presents results from an experiment on the effects of recommended retail prices on consumer and retailer behaviour. We present evidence that recommended retail prices, despite their non-binding nature, influence consumers’ willingness to pay by setting a reference point. At a given price, consumers buy more the higher the recommended retail price is, and their demand drops at prices above the recommended retail price, even when it is entirely uninformative about the value of the product. Retailers in this study are subject to similar anchoring effects, but they do not anticipate consumers’ behaviour well and are thus not able to exploit their behavioural biases.

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Verfasserangaben:Lisa Verena BruttelORCiDGND
DOI:https://doi.org/10.1111/ecca.12218
ISSN:0013-0427
ISSN:1468-0335
Titel des übergeordneten Werks (Englisch):Economica
Verlag:Wiley
Verlagsort:Hoboken
Publikationstyp:Wissenschaftlicher Artikel
Sprache:Englisch
Datum der Erstveröffentlichung:07.12.2018
Erscheinungsjahr:2018
Datum der Freischaltung:17.11.2021
Band:85
Ausgabe:339
Seitenanzahl:20
Erste Seite:649
Letzte Seite:668
Fördernde Institution:German Research Foundation (DFG)German Research Foundation (DFG) [BR 4180/1-1]
Organisationseinheiten:Wirtschafts- und Sozialwissenschaftliche Fakultät / Wirtschaftswissenschaften / Fachgruppe Volkswirtschaftslehre
DDC-Klassifikation:3 Sozialwissenschaften / 33 Wirtschaft / 330 Wirtschaft
Verstanden ✔
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