• Treffer 28 von 64
Zurück zur Trefferliste

SKILLS-DEMANDS COMPATIBILITY AS A DETERMINANT OF FLOW EXPERIENCE IN AN INDUCTIVE REASONING TASK

  • The skills-demands fit hypothesis of flow theory was examined. Based on the earlier finding that high demands in a game situation do not reduce the experience of flow, a cognitive task paradigm was used. The effect of skills-demands compatibility on the experience of flow but not of other, similar psychological states (i.e., concentration, negative and positive activation) was also investigated. Participants were 89 undergraduate students who worked on a number of inductive reasoning tasks in four successive trials with or without skills-demands compatibility. The results clearly supported the skills-demands fit hypothesis; concentration and activation were affected only by the tasks’ difficulty. Inductive reasoning tasks are a useful tool for the experimental analysis of flow, and skills-demands compatibility is a significant and powerful condition of flow, but not of other, similar psychological states.

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Suche bei Google Scholar Statistik - Anzahl der Zugriffe auf das Dokument
Metadaten
Verfasserangaben:Ulrich SchiefeleORCiDGND, Andreas Raabe
DOI:https://doi.org/10.2466/04.22.PR0.109.5.428-444
ISSN:0033-2941
Titel des übergeordneten Werks (Englisch):PSYCHOLOGICAL REPORTS
Verlag:AMMONS SCIENTIFIC, LTD
Verlagsort:MISSOULA
Publikationstyp:Wissenschaftlicher Artikel
Sprache:Englisch
Jahr der Erstveröffentlichung:2011
Erscheinungsjahr:2011
Datum der Freischaltung:26.03.2017
Band:109
Ausgabe:2
Seitenanzahl:17
Erste Seite:428
Letzte Seite:444
Verstanden ✔
Diese Webseite verwendet technisch erforderliche Session-Cookies. Durch die weitere Nutzung der Webseite stimmen Sie diesem zu. Unsere Datenschutzerklärung finden Sie hier.