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Exploring the digitalization impact on consumer decision-making in retail banking

  • Retail banking has undergone a massive transformation in the last few years. A major aspect is changing consumer behavior. The aim of the paper is to better understand retail banking consumers regarding the impact of digitalization. Consequently, we acquired online consumer review data from Germany, the UK and US. We analyzed the data using coding techniques of grounded theory, supported by interdisciplinary literature to identify and categorize the relevant influence factors. The outcome of the paper is an integrated model of consumer decision-making in today’s retail banking along with four detailed partial models of the respective decision stages.

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Verfasserangaben:Key PousttchiORCiDGND, Maik DehnertORCiD
DOI:https://doi.org/10.1007/s12525-017-0283-0
ISSN:1019-6781
ISSN:1422-8890
Titel des übergeordneten Werks (Englisch):Electronic Markets
Verlag:Springer
Verlagsort:Heidelberg
Publikationstyp:Wissenschaftlicher Artikel
Sprache:Englisch
Datum der Erstveröffentlichung:13.01.2018
Erscheinungsjahr:2018
Datum der Freischaltung:20.10.2021
Freies Schlagwort / Tag:Choice; Consumer behavior; Decision; Digitalization; FinTech; Retail banking
Band:28
Ausgabe:3
Seitenanzahl:22
Erste Seite:265
Letzte Seite:286
Organisationseinheiten:Wirtschafts- und Sozialwissenschaftliche Fakultät / Wirtschaftswissenschaften / Fachgruppe Betriebswirtschaftslehre
DDC-Klassifikation:3 Sozialwissenschaften / 33 Wirtschaft / 330 Wirtschaft
Verstanden ✔
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