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The naturalization of knowledge

  • Reflecting on how and with what kind of consequences something artificial, something manufactured becomes naturalized in video games will be the central issue of this text. It deals with the question of how the video game hides its artificiality in terms of technique. In a certain sense this retrieves one of the fundamental questions of modernity and industrialization: How does the manufacturing of our environment become a naturalized, self-evident and indubitable process?

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Metadaten
Verfasserangaben:Rolf F. Nohr
URN:urn:nbn:de:kobv:517-opus-42746
ISSN:1867-6227
ISSN:1867-6219
Titel des übergeordneten Werks (Deutsch):DIGAREC series
Untertitel (Deutsch):games between common sense and specialized knowledge
Sonstige beteiligte Person(en):Rune Klevjer
Publikationstyp:Wissenschaftlicher Artikel
Sprache:Englisch
Erscheinungsjahr:2010
Veröffentlichende Institution:Universität Potsdam
Datum der Freischaltung:15.10.2010
Ausgabe:4
Erste Seite:130
Letzte Seite:145
Quelle:Digarec Series, 4 (2010), S. 130 - 145
Organisationseinheiten:Philosophische Fakultät / Institut für Künste und Medien
DDC-Klassifikation:7 Künste und Unterhaltung / 70 Künste / 700 Künste; Bildende und angewandte Kunst
Sammlung(en):Universität Potsdam / Schriftenreihen / DIGAREC Series, ISSN 1867-6227 / DIGAREC Series (2010) 04
Lizenz (Deutsch):License LogoKeine öffentliche Lizenz: Unter Urheberrechtsschutz
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