TY - GEN A1 - Fabian, Benjamin A1 - Baumann, Annika A1 - Ehlert, Mathias A1 - Ververis, Vasilis A1 - Ermakova, Tatiana T1 - CORIA - Analyzing internet connectivity risks using network graphs T2 - 2017 IEEE International Conference on Communications (ICC) N2 - The Internet can be considered as the most important infrastructure for modern society and businesses. A loss of Internet connectivity has strong negative financial impacts for businesses and economies. Therefore, assessing Internet connectivity, in particular beyond their own premises and area of direct control, is of growing importance in the face of potential failures, accidents, and malicious attacks. This paper presents CORIA, a software framework for an easy analysis of connectivity risks based on large network graphs. It provides researchers, risk analysts, network managers and security consultants with a tool to assess an organization's connectivity and paths options through the Internet backbone, including a user-friendly and insightful visual representation of results. CORIA is flexibly extensible in terms of novel data sets, graph metrics, and risk scores that enable further use cases. The performance of CORIA is evaluated by several experiments on the Internet graph and further randomly generated networks. KW - risk analysis KW - connectivity KW - graph analysis KW - complex networks KW - Internet Y1 - 2017 SN - 978-1-4673-8999-0 SN - 978-1-4673-9000-2 U6 - https://doi.org/10.1109/ICC.2017.7996828 SN - 1550-3607 PB - IEEE CY - Piscataway ER - TY - CHAP A1 - Kiy, Alexander A1 - Hofhues, Sandra ED - Bücker, Diana ED - Lucke, Ulrike ED - Hofhues, Sandra ED - Dander, Valentin ED - Rau, Franco ED - Rohland, Holger ED - Van Treeck, Timo T1 - Persönliche Lernumgebungen im Spannungsfeld der institutionalisierten Lehre der Hochschule BT - Designprinzipien für eine hybride PLE. T2 - "Trendy, hip und cool". Auf dem Weg zu einer innovativen Hochschule? N2 - Die zunehmende Digitalisierung des Lebens hält in vielen Bereichen Einzug. Im Sinne der Forderung nach lebenslangem Lernen und mit dem Ziel den vielfältigen sich ändernden Anforderungen des täglichen Lebens erfolgreich zu begegnen, bedarf es der Schaffung einer individuellen und persönlichen Lernumgebung jedes Einzelnen. Dieser Beitrag setzt sich zunächst kritisch mit dem Begriff der persönlichen Lernumgebung auseinander. Darauf aufbauend wird der Betrachtungsrahmen auf die Verwendung innerhalb der Institution Hochschule eingeengt. Hieraus erwachsen sowohl Herausforderungen als auch Divergenzen im Spannungsfeld zwischen institutioneller und persönlicher Lernumgebung, die innerhalb eines offenen Gestaltungsprozesses zu lösen sind, sodass sich allgemeingültige Designprinzipien institutioneller persönlicher Lernumgebungen ableiten lassen. KW - Multimedia KW - Lehre KW - Kommunismus KW - Internet KW - Deutschland Y1 - 2017 SN - 978-3-7639-5790-3 U6 - https://doi.org/10.3278/6004551w SP - 117 EP - 126 PB - Bertelsmann CY - Bielefeld ER -