TY - JOUR A1 - Popescu, Diana I. T1 - Teach ‘the Holocaust’ to the children BT - the educational and performative dimension of ‘Your Coloring Book’ ; a wandering installation JF - PaRDeS : Zeitschrift der Vereinigung für Jüdische Studien e.V. N2 - The article explores the pedagogical dimension of contemporary visual art which takes the Holocaust as a main subject of representation. It asks how a work of art can offer a viable alternative to the already existing methods or practices of Holocaust education, whose traditional aim is to endow the apprentice with an ‘absolute knowledge’ of the Holocaust. The article analyzes the characteristics and the effectiveness of a ‘performative’ approach to teaching about the Holocaust, which relies on an element of interaction and on critical self-reflection, by undertaking a close analysis of Your Coloring Book, – an art installation created by Israeli artist and representative of the third generation after the Holocaust, Ram Katzir. N2 - Im Artikel wird die pädagogische Dimension jener zeitgenössischen Kunst untersucht, die sich dem Holocaust als künstlerischem Hauptthema widmet. Der Beitrag fragt danach, wie ein Kunstwerk eine gangbare Alternative zu den bereits existierenden Methoden der Holocaust-Bildung darstellen kann, deren traditionelles Ziel es ist, den Lernenden mit einem 'absoluten Wissen' über den Holocaust auszustatten. Die Besonderheiten und Wirkungsweise einer 'performativen' Herangehensweise, den Holocaust auf Interaktion und kritischer Selbstreflektion basierend zu unterrichten, werden dargestellt. Dies geschieht anhand einer genauen Analyse von Your Coloring Book einer Kunstinstallation des israelischen Künstlers und Vertreters der Dritten Generation Ram Katzir. Y1 - 2010 U6 - http://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:kobv:517-opus-43515 SN - 1614-6492 SN - 1862-7684 IS - 16 SP - 134 EP - 152 ER -