TY - JOUR A1 - Schubert, Hans-Joachim T1 - Die Folgen der Gewalterfahrung im Vietnamkrieg für die USA Y1 - 1996 SN - 3-8258-2359-8 ER - TY - JOUR A1 - Schubert, Hans-Joachim T1 - Jenseits von Gesellschaft und Gemeinschaft : Prozesse der Differenzierung und Individuierung aus Sicht der Chicago School of Sociology Y1 - 2002 SN - 3-8100-4038-x ER - TY - JOUR A1 - Schubert, Hans-Joachim T1 - Die Motivation der politischen Elite einer Kleinstadt in Brandenburg : eine neue Elitentypologie Y1 - 2004 SN - 3-9100-3195-X ER - TY - JOUR A1 - Schubert, Hans-Joachim T1 - Eine ganz normale Kleinstadt (Interview) Y1 - 2004 ER - TY - JOUR A1 - Stölting, Erhard A1 - Schubert, Hans-Joachim T1 - Identität und Staatsbürgerschaft : die Bedeutung ethnischer Herkunft und Identität für türkische und kurdische Studierende (Bildungsinländer) bei der Wahl ihrer Staatsbürgeschaft Y1 - 2004 ER - TY - JOUR A1 - Schubert, Hans-Joachim T1 - Ethnische Identiät und Staatsbürgerschaft : die Bedeutung türkischer und kurdischer Herkunft und Identität für Studierende (Bildungsinländer) bei der Wahl ihrer Staatsbürgerschaft Y1 - 2005 SN - 3-593-37887- 6 ER - TY - JOUR A1 - Schubert, Hans-Joachim T1 - Fünf soziologische Theorien der Demokratie : eine Typologie handlungstheoretisch begründeter Demokratietheorien als Ausgangspunkt komparativer Demokratieforschung Y1 - 2005 ER - TY - JOUR A1 - Schubert, Hans-Joachim T1 - Ethnizität, Integration und Bildung : die Definition ethnischer Identität Studierender türkischer Herkunft BT - Integration, ethnicity, education : the definition of ethnic identity of students with turkish heritage N2 - Societal integration of Turkish immigrants with higher education does not go hand in hand with cultural assimilation. Educational success is accompanied by the individual-strategic integration of German and Turkish identity attributes, because new diversity management concepts of international organizations are offering new career opportunities. The process of social-emotional integration is "selective" as well, because socialization of Turkish students in German educational institutions leads to disaffection with their ethnical heritage and their social connections to German communities remains incomplete. Questions of cultural-authentic integration, connected with a strong bias for individualism, are answered by a new culture of immigration beyond class and ethnic community. Communicative Integration, enabled by public discourse, is causing a distancing from German and Turkish life-worlds. Turkish immigrants with a higher education do not accept a categorization of themselves through ethnic characterization; instead they construct hybrid identities, post-traditional communities, and active trust through the process of reflexive integration. Y1 - 2006 UR - http://www.springerlink.com/content/7u18448k917r073u/ U6 - https://doi.org/10.1007/s11609-006-0028-y ER -