TY - JOUR A1 - Moffitt, Ursula Elinor A1 - Juang, Linda P. T1 - “We don’t do that in Germany!” A critical race theory examination of Turkish heritage young adults’ school experiences JF - Ethnicities N2 - Turkish heritage students are underrepresented at university-track secondary schools in Germany, yet the institutional discrimination contributing to this ongoing disparity often remains unquestioned, situated within inequitable norms of belonging. Drawing on critical race theory and a risk and resilience framework, the current study investigated the interplay between institutional and interpersonal discrimination in relation to exclusionary norms enacted in university-track schools. Using thematic analysis, interviews with eight Turkish German young adults from multiple regions of Germany were analyzed, highlighting the need for culturally responsive teaching, more teacher reflexivity regarding bias, a greater focus on equity, and more direct discussions of racism and its impact. KW - Turkish German KW - secondary education KW - institutional discrimination KW - thematic analysis KW - critical race theory KW - risk and resilience Y1 - 2018 U6 - https://doi.org/10.1177/1468796818788596 SN - 1468-7968 SN - 1741-2706 VL - 19 IS - 5 SP - 830 EP - 857 PB - Sage Publ. CY - London ER - TY - JOUR A1 - van Egmond-Fröhlich, Andreas A1 - Mößle, Thomas A1 - Ahrens-Eipper, Sabine A1 - Schmid-Ott, Gerhard A1 - Hüllinghorst, Rolf A1 - Warschburger, Petra T1 - Übermässiger Medienkonsum von Kindern und Jugendlichen : Risiken für Psyche und Körper Y1 - 2007 UR - http://www.aerzteblatt.de/v4/archiv/artikel.asp?src=suche&p=&id=56968 ER - TY - JOUR A1 - Kirsch, Bärbel T1 - Überblick über das Forschungsprojekt "Problemerleben und -belastung sowie Problembewältigung bei Jugendlichen im Alter von 12 - 18 Jahren" Y1 - 1993 ER - TY - JOUR A1 - Kliegl, Reinhold T1 - Über rezeptive Gedächtnisse Y1 - 2005 SN - 978-3-9522759-5-5 ER - TY - JOUR A1 - Schaarschmidt, Uwe T1 - Älterwerden und berufliche Eignung von Lehrerinnen und Lehrern Y1 - 1998 ER - TY - JOUR A1 - Fries, Stefan T1 - Zur Wirksamkeit eines motivational optimierten Denktrainings für Groß- und Kleingruppen Y1 - 1998 ER - TY - JOUR A1 - Kliegl, Reinhold T1 - Zur Wahrnehmung und (Selbst-)Attribution von Kausalität Y1 - 2007 SN - 978-3-939818-07-6 ER - TY - JOUR A1 - Meckelmann, Viola T1 - Zur sozialen Entwicklung im Jugendalter-Entwicklungsbesonderheiten 12-18jähriger Schüler Y1 - 1992 ER - TY - JOUR A1 - Meckelmann, Viola T1 - Zur Problembewältigung bei Potsdamer Jugendlichen : ausgewählte Ergebnisse der Querschnittsuntersuchungen 1991, 1992, 1993 und 1994 Y1 - 1995 ER - TY - JOUR A1 - Meckelmann, Viola T1 - Zur Entwicklung des Selbstkonzepts im Jugendalter Y1 - 1993 ER -