TY - GEN A1 - Lohse, Karoline A1 - Sixtus, Elena A1 - Lonnemann, Jan T1 - Thinking about time and number BT - an application of the dual-systems approach to numerical cognition T2 - Behavioral and brain sciences : an international journal of current research and theory with open peer commentary N2 - Based on the notion that time, space, and number are part of a generalized magnitude system, we assume that the dual-systems approach to temporal cognition also applies to numerical cognition. Referring to theoretical models of the development of numerical concepts, we propose that children's early skills in processing numbers can be described analogously to temporal updating and temporal reasoning. Y1 - 2019 U6 - https://doi.org/10.1017/S0140525X19000475 SN - 0140-525X SN - 1469-1825 VL - 42 PB - Cambridge Univ. Press CY - New York ER - TY - GEN ED - Köhler, Egon T1 - Natur- und Technikphänomene Y1 - 2005 PB - Univ. Potsdam CY - Potsdam ER - TY - GEN A1 - Aissen-Crewett, Meike T1 - Ästhetische Intelligenz : was ist sie und was bedeutet sie für den natur- und naturwissenschaftsbezogenen Unterricht? Y1 - 1998 ER - TY - GEN A1 - Trautmann, Thomas T1 - Kompetente Säuglinge - hilfsbedürftige Wesen? : was Schulanfänger können Y1 - 1998 ER - TY - GEN A1 - Aissen-Crewett, Meike T1 - Der Ausbruch aus dem Ghetto der rational-logischen Intelligenz : Howard Gardners Öffnung zur Vielfalt der Intelligenzen ; Chance und Herausforderung für die Pädagogik Y1 - 1998 ER - TY - GEN A1 - Aissen-Crewett, Meike T1 - Prolog zu multiplen Intelligenz : Pluralität der Vernunft ; zu Wolfgang Welschs Konzept der pluralen und transversalen Vernunft Y1 - 1998 ER - TY - GEN A1 - Aissen-Crewett, Meike T1 - Ästhetische Intelligenz Y1 - 1998 ER - TY - GEN A1 - Aissen-Crewett, Meike T1 - Internationale Bibliographie : multiple Intelligenzen und ihre Bedeutung für die Pädagogik Y1 - 1998 ER -