Games as structures for mediated performances

  • Video games structure play as performance in both the virtual and the physical space. On the one hand, the player encounters game worlds as virtual stages to act upon. On the other hand, the game world stages the player and re-frames the play space. This essay sets out to suggest some of the elements that are at work in this dualism of games as performative media. The two key elements here are the mediation of the game environment and the transformation of the player through virtual puppetry. Both cases will be argued with a focus on spatiality in performance.

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Verfasserangaben:Michael Nitsche
URN:urn:nbn:de:kobv:517-opus-42730
ISSN:1867-6227
ISSN:1867-6219
Titel des übergeordneten Werks (Deutsch):DIGAREC series
Sonstige beteiligte Person(en):Gordon Calleja
Publikationstyp:Wissenschaftlicher Artikel
Sprache:Englisch
Erscheinungsjahr:2010
Veröffentlichende Institution:Universität Potsdam
Datum der Freischaltung:15.10.2010
Ausgabe:4
Erste Seite:110
Letzte Seite:129
Quelle:Digarec Series, 4 (2010), S. 110 - 129
Organisationseinheiten:Philosophische Fakultät / Institut für Künste und Medien
DDC-Klassifikation:7 Künste und Unterhaltung / 70 Künste / 700 Künste; Bildende und angewandte Kunst
Sammlung(en):Universität Potsdam / Schriftenreihen / DIGAREC Series, ISSN 1867-6227 / DIGAREC Series (2010) 04
Lizenz (Deutsch):License LogoKeine öffentliche Lizenz: Unter Urheberrechtsschutz
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