Games as structures for mediated performances
- Video games structure play as performance in both the virtual and the physical space. On the one hand, the player encounters game worlds as virtual stages to act upon. On the other hand, the game world stages the player and re-frames the play space. This essay sets out to suggest some of the elements that are at work in this dualism of games as performative media. The two key elements here are the mediation of the game environment and the transformation of the player through virtual puppetry. Both cases will be argued with a focus on spatiality in performance.
Verfasserangaben: | Michael Nitsche |
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URN: | urn:nbn:de:kobv:517-opus-42730 |
ISSN: | 1867-6227 |
ISSN: | 1867-6219 |
Titel des übergeordneten Werks (Deutsch): | DIGAREC series |
Sonstige beteiligte Person(en): | Gordon Calleja |
Publikationstyp: | Wissenschaftlicher Artikel |
Sprache: | Englisch |
Erscheinungsjahr: | 2010 |
Veröffentlichende Institution: | Universität Potsdam |
Datum der Freischaltung: | 15.10.2010 |
Ausgabe: | 4 |
Erste Seite: | 110 |
Letzte Seite: | 129 |
Quelle: | Digarec Series, 4 (2010), S. 110 - 129 |
Organisationseinheiten: | Philosophische Fakultät / Institut für Künste und Medien |
DDC-Klassifikation: | 7 Künste und Unterhaltung / 70 Künste / 700 Künste; Bildende und angewandte Kunst |
Sammlung(en): | Universität Potsdam / Schriftenreihen / DIGAREC Series, ISSN 1867-6227 / DIGAREC Series (2010) 04 |
Lizenz (Deutsch): | Keine öffentliche Lizenz: Unter Urheberrechtsschutz |