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Ticket to Paradise?

  • This paper provides novel evidence on the impact of public transport subsidies on air pollution. We obtain causal estimates by leveraging a unique policy intervention in Germany that temporarily reduced nationwide prices for regional public transport to a monthly flat rate price of 9 Euros. Us-ing DiD estimation strategies on air pollutant data, we show that this intervention causally reduced a benchmark air pollution index by more than six percent. Our results illustrate that public transport subsidies – especially in the context of spatially constrained cities – offer a viable alterna-tive for policymakers and city planers to improve air quality, which has been shown to crucially affect health outcomes.

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Verfasserangaben:Niklas GohlORCiD, Philipp SchrauthORCiDGND
URN:urn:nbn:de:kobv:517-opus4-558466
DOI:https://doi.org/10.25932/publishup-55846
ISSN:2628-653X
Titel des übergeordneten Werks (Englisch):CEPA Discussion Papers
Untertitel (Englisch):The Effect of a Public Transport Subsidy on Air Quality
Schriftenreihe (Bandnummer):CEPA Discussion Papers (50)
Publikationstyp:Arbeitspapier
Sprache:Englisch
Datum der Erstveröffentlichung:09.08.2022
Erscheinungsjahr:2022
Veröffentlichende Institution:Universität Potsdam
Datum der Freischaltung:09.08.2022
Freies Schlagwort / Tag:air pollution; public transport; transport subsidies
Ausgabe:50
Seitenanzahl:20
RVK - Regensburger Verbundklassifikation:QR 850, QR 860, MS 5950, AR 23480
Organisationseinheiten:Zentrale und wissenschaftliche Einrichtungen / Center for Economic Policy Analysis (CEPA)
Wirtschafts- und Sozialwissenschaftliche Fakultät / Wirtschaftswissenschaften / Fachgruppe Volkswirtschaftslehre
DDC-Klassifikation:3 Sozialwissenschaften / 33 Wirtschaft / 330 Wirtschaft
JEL-Klassifikation:Q Agricultural and Natural Resource Economics; Environmental and Ecological Economics / Q5 Environmental Economics / Q53 Air Pollution; Water Pollution; Noise; Hazardous Waste; Solid Waste; Recycling
Q Agricultural and Natural Resource Economics; Environmental and Ecological Economics / Q5 Environmental Economics / Q58 Government Policy
R Urban, Rural, and Regional Economics / R1 General Regional Economics / R12 Size and Spatial Distributions of Regional Economic Activity
R Urban, Rural, and Regional Economics / R4 Transportation Systems / R48 Government Pricing; Regulatory Policies; Transportation Planning
Peer Review:Nicht referiert
Lizenz (Deutsch):License LogoKeine öffentliche Lizenz: Unter Urheberrechtsschutz
Verstanden ✔
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