MetadatenAuthor details: | Sebastian WachsORCiDGND, Anke GörzigORCiDGND, Michelle F. WrightORCiDGND, Wilfried SchubarthORCiDGND, Ludwig BilzORCiDGND |
---|
DOI: | https://doi.org/10.3390/ijerph17020420 |
---|
ISSN: | 1660-4601 |
---|
ISSN: | 1661-7827 |
---|
Title of parent work (English): | International Journal of Environmental Research and Public Health |
---|
Subtitle (English): | A Social Cognitive Approach |
---|
Publisher: | MDPI AG |
---|
Place of publishing: | Basel |
---|
Publication type: | Article |
---|
Language: | English |
---|
Date of first publication: | 2020/01/08 |
---|
Publication year: | 2020 |
---|
Release date: | 2020/03/02 |
---|
Tag: | bullying; bullying victimization; intervention; parent–child relationship; school; self-efficacy; teacher–student relationship; willingness to intervene |
---|
Volume: | 17 |
---|
Issue: | 2 |
---|
Number of pages: | 16 |
---|
Funding institution: | Universität Potsdam |
---|
Funding number: | PA 2020_004 |
---|
Organizational units: | Humanwissenschaftliche Fakultät / Strukturbereich Bildungswissenschaften |
---|
DDC classification: | 6 Technik, Medizin, angewandte Wissenschaften / 61 Medizin und Gesundheit / 610 Medizin und Gesundheit |
---|
| 6 Technik, Medizin, angewandte Wissenschaften / 62 Ingenieurwissenschaften / 620 Ingenieurwissenschaften und zugeordnete Tätigkeiten |
---|
| 6 Technik, Medizin, angewandte Wissenschaften / 69 Hausbau, Bauhandwerk / 690 Hausbau, Bauhandwerk |
---|
Peer review: | Referiert |
---|
Grantor: | Publikationsfonds der Universität Potsdam |
---|
Publishing method: | Open Access |
---|
License (German): | CC-BY - Namensnennung 4.0 International |
---|
External remark: | Zweitveröffentlichung in der Schriftenreihe Postprints der Universität Potsdam : Humanwissenschaftliche Reihe ; 603 |
---|